duminică, 14 decembrie 2008

Taxa

Fiind eu astazi in misiune prin oras, ma trezesc ca ma opreste militia pentru ca trecea coloana protestatarilor impotriva noii taxe auto. Ei bine - pentru ca tot am stat sa defileze toti prin fata mea cu claxoanele dublate de spray-uri cu goarna am concluzionat ca protestatarii se puteau grupa in aproximativ urmatoarele 3 grupe:
  • o trupa destul de consistente de masini ultimul racnet, populate de oameni mai mult sau mai putin colorati. Acum ce sa inteleg: fie ca le-au furat si oricum nu au cu ce plati taxa fie ca le-au cumparat si nu mai au bani de taxa? Adica dai 50000 de euro pe un Q7 sau vreun Mercedes si nu mai ai cateva mii pentru inmatriculare?
  • o alta grupa consistenta formata din soferi la volanul unor masini decente, de maxim 6 ani vechime. Problema la astia era ca langa afisul cu "Jos taxa auto" era un afis cu "Ma vinde". Din asta eu trag concluzia ca majoritatea astora erau samsari de masini vechi. Care in general au dat 1000 - 1500 de euro pe o masina din 2002 - 2003, au mai bagat 200 de lei in spalare si ceruire si acum vad ca nu o mai pot vinde linistiti la 5000 de euro, pentru ca taxa ii va face sa nu poata obtine un profit de 500% pe investitie
  • ultima grupa: oameni care nu aveau afisul cu ma vinde, dar am vazut si masini care erau aproximativ de o varsta cu mine in situatia asta, alaturi de altele care ar face cinste programului REMAT. Deci, pentru unii oameni obisnuiti care nu au vrut sa se umple de bani dintr-o afacere cu masini ci si-au adus pentru ei una, au avut ghinionul de a ajunge numai la copaile ramase dupa trecerea bulgarilor.

Sincer, nu mi se pare corecta marirea peste noapte a taxei auto fara o pregatire prealabila a populatiei - gen masinile care intra pana la 31.12.2008 de exemplu (dovedibil prin acte vamale corespunzatoare) sa plateasca dupa tarifele vechi, fara blocari ale programarilor la RAR, fara cozi la finante - dar nu imi amintesc pe cineva sa se fi plans cand s-a micsorat taxa auto anul asta pe la mijloc sau pe la inceput.

Niciun comentariu: