miercuri, 11 martie 2009

De la TV adunate

In primul rand m-a enervat la culme un reportaj cu ministrul mediului, pe care l-am vazut ieri seara la televizor. Deci, stimabilul ministru circula cu o masina hibrida. De ce? Ca sa dea un exemplu celorlalti soferi despre faptul ca se poate circula intr-o limuzina fara sa poluezi atat de mult. Pana aici, nimic la ce sa ma opun. Da, si eu as circula intr-o masina hibrida, fara neaparat sa fie limuzina. Dar, de unde sa ceri la toti ceilalti soferi sa isi poata cumpara o asemenea masina? Ca nu toata lumea are atat de multi bani ca ministrul. Poate ca salariu de ministru nu este enorm, dar pana acum nu am auzit de nici un sarantoc ajuns ministru, sau daca a ajuns mai rupt in cur la minister, sigur a plecat in costum de firma de acolo. Deci cam greu de dat un exemplu in felul asta celor care isi aduc de dincolo masini la mana a doua - pe care din cate se stie nu ii prea iubesc (ma refer aici la samsari, nu la cei care isi aduc una si trag de ea pana cand nu mai merge nici la programul rabla de dat) - masini care nu se gasesc in variante hibride. OK, deci cam greu. Dar dupa aceea aflu ca ministrul nu a cumparat masina din banii lui, ci a primit-o cadou in cadrul unui parteneriat. Pai fu.ui mama lui de ministru, mie cine imi da cadou ceva in tara asta - nu ma refer aici la familie. Normal ca poti da tu exemplu ca mare ne-poluator cand primesti masina cadou si sa te dai mare cu ea ca uite tata ce limuzina hibrida am eu, consuma putin, polueaza si mai putin, voi de ce nu puteti sa va luati asa ceva, ca atunci nu o sa mai fie atatea boli respiratorii in marile orase din cauza poluarii. Pai de aia nu putem sa ne luam asa ceva mai boule, pentru ca noua nu ne da nimeni cadou. Cand a fost intrebat cum i se pare pretul, a spus ca nici macar nu il stie, iar cand reporterul i-a spus 70000 de euro a spus... cam mult. Pai mai ruptule in cur ce esti, daca tie ti se pare cam mult 70000 de euro, atunci da-o inapoi si cumpara-ti tu ceva, daca vrei sa dai un exemplu. In plus, anunta el cu mare aplomb ca taxa de prima inmatriculare sau de polulare sau de prost, cum vreti sa ii ziceti va fi introdusa in impozitul pe masina. Pai daca eu cand mi-am cumparat masina - noua, nu second, euro 4 etc - am platit deja aceasta taxa ce pe ma-sa mai imi baga mie in impozit? Concluzia mea... IDIOT
Al doilea lucru pe care l-am vazut si m-a scos oarecum din pepeni... la prima e ceva campanie cu nu stiu ce chestii care baga criza in criza. Si ce mi-au vazut mie ochii ieri la un astfel de reportaj. Reclama la mutatul investitiilor din romanica in moldova. Da domnule... mutati investitiile acolo ca e fiscalitatea mai mica, salariile mai mici, totul e un paradis fiscal. Nu sunt ei in UE si trebuie export import, dar tot iesiti mai bine. Intr-adevar asa vom scoate tara din criza... mutand afacerile in moldova. De ce draq tzopeasco nu muta prima studiourile in moldova, ca s-o gasi o moldoveanca cu dictie suficient de buna, ca de aratat mai bine ca tine 100% gasesti destule si atunci sa vezi tu ce iese criza din tara. Mai faceti si reclama la astia care cat a fost bine aici, au supt cat au putut si acum cand e criza dau bir cu fugitii.
Si in ultimul rand, desi asta nu m-a enervat ci m-a distrat la culme a fost declaratia berceanului cu cei 8xx km de autostrada pana in 2012. Sarind peste faptul ca mai intai si mai intai e vorba de autostrazile din jurul bucurestiului, ca nu-i asa, restul tarii poate sa mai astepte, declaratia in sine raportata la cifrele din ultimii 19 ani mie cel putin mi se pare super-fantezie. Nu zic ca nu ar fi bine sa fie asa si promit sa imi fac mea culpa in 2012 daca sunt gata macar 500 de km. In plus, felicitari pentru faptul ca a introdus in contractele de constructie - cel putin asa se anunta - penalizari pentru nerespectarea termenelor si conditiilor.. au fost nevoie de 18 ani de democratie sa se ajunga la asa ceva.

Niciun comentariu: