miercuri, 18 februarie 2009

Din nou despre... ninge

Deci, asa cum majoritatea celor care locuiesc in Timisoara si-au dat seama in ultimele zile... ninge. La greu. Cu toate astea, drumarii sunt luati pe nepregatite in fiecare zi in care ninge. Dar asta nu conteaza atat de mult, doar din prisma faptului ca a fost actiunea care a cauzat reactia mea. Deci, din cauza ca zapada lancezeste pe sosele, nu se da cu nici un fel de antiderapant, e plin orasul de cocalari si sumaheri (asta nu e atat de mult vina celor de la drumuri cat a celor de la politia rutiera + cei care le dau permise la toti psihopatii... a si sa nu uitam de hamilotni, ca mai sunt si sumaheri mai tuciurii pe sosele - astia - fara sa il jignesc pe Hamilton care mi se pare un om OK - nici macar nu stiu sa scrie sau citeasca majoritatea) m-am gandit sa execut expeditiile mele post-office fara masina din dotare si folosind cat mai mult mijloacele de transport in comun. Bine, asta si din cauza ca am prins un loc de parcare bun si nu am vrut sa il pierd... dar asta e alta discutie. 
Deci, despre transportul in comun voiam sa vorbesc... Nu m-a deranjat prea mult, a fost OK.
 Asta daca reusesti sa treci peste acriturile care stau sa vanda bilete. Si daca te mai si grabesti ca iti vine autobuzul si cineva in fata ta isi face un abonament... ai incurcat-o. Nu am pretentia sa le dea calculatoare in gheretele in care isi desfasoara activitatea, dar chiar e necesar sa scrie toate datele abonatului in zeci de hartoage? Nu exista un mod de a trece peste birocratia asta? Deci ca sa faci un abonament la un om dureaza ceva mai mult de 5 minute. Pe ceas.
Acum partile mai bune. Noile autobuze (de fapt nu mai sunt atat de noi, dar sunt bine intretinute) si celebrele deja Skode sunt OK, curate, incalzite. Isi respecta cat de cat orarul si daca ai pierdut unul, nu trebuie sa iti faci prea mari griji, urmatorul va veni in maxim 10 minute. Totusi m-a frapat faptul ca nu multa lume perfora bilet. Poate aveau toti abonament... In fine, nu e treaba mea sa controlez oamenii. Deci, mersul in sine a fost OK. Pacat ca sunt inca concitadini care sunt suparati rau de tot pe apa si sapun, desi pare ca le place spray-ul, deoarece atunci cand incepeau sa se dezghete de la aerul conditionat, incepea sa puta a transpiratie + Axe sau alte asemenea. Plus cei care se plimba cu mijloacele de transport de la un parc de distractie la altul. Ma refer aici la cei care beau spirt prin parcuri... si care se plimbau nepasatori cu RATT-ul, dormind linistiti pe cate un scaun si realizand in jurul lor un perimetru "de siguranta" creat de haloul de vapori de alcool imputit. Dar, daca stateai la o distanta suficient de mare de ei, este OK. Ah... era sa uit de inca o chestie... sa iti faci un stoc de bilete care sa le ai in permanenta la tine, pentru ca nu prin toate statiile sunt chioscuri care sa le si vanda. Si asta nu e bine, pentru ca a trebuit sa merg vreo doua statii pe jos ca sa gasesc una cu chiosc.
Acum, daca stau bine sa ma gandesc, mai bine sper sa se termine repede ninsoarea, sa curete cei care trebuie sa curete strazile, sa plece cocalarii si restul insiruiti mai sus (nu stiu unde, probabil asta e cea mai irealizabila dintre sperante) si sa imi fac eu expeditiile post-office cu masina din dotare...

Niciun comentariu: